Tänään paino 95,7 eli jee, kyllä tässä jotain on tapahtunut... Tänään koetinkivenä onkin sitten äidin notkuvat pöydät. Jostain syystä kotikotona tulee aina syötyä ihan hirveästi. Onneksi siellä kuitenkin tehdään suhteellisen terveellistä ruokaa: salaattia, lihaa, perunaa. Kyse onkin enemmän annoskoosta ja hotkimisesta.

Ulkona on vaihteeksi oikein nätti ilma, joten ajattelin kävellä koiran kanssa sinne kotikotiin - siihen menee ilman koiraa noin tunti eli koiran kanssa varmaan puoltoista tai kaks tuntii. Mun liikunnat onkin pitkän aikaa menneet ihan tuon koiranpennun ehdoilla. Eli vaikka olen sen kanssa paljon ulkona - eilenkin iltalenkki kesti kaksi ja puoli tuntia - niin en osaa pitää sitä "oikeana" liikuntana, koska se on enimmäkseen aika rauhallista. Arkisin aamulenkit ovat olleet niitä, joista olen itsekin yrittänyt saada irti jotain. Eli koira vapaaksi ja reipasta kävelyä melkein tunti. Nyt viime aikoina aamulenkit ovat kutistuneet puoleen tuntiin työkiireiden takia.

Huomenna ajattelin kyllä pitkästä aikaa raahautua jumppaankin - nyt koiruus on jo sen verran iso, että sitä raaskii vähän jättää yksinkin. Eli kolme kertaa viikossa jumppaa ei olisi ollenkaan mahdoton ajatus ja silti koira saisi omat normaalit lenkkinsä.

Toisaalta yritän myös muistaa sen, että tärkeämpää oikeasti on se, mitä syö kuin se, kuinka paljon liikkuu - tähän saakka liikunta ja terveellisesti syöminen ovat mulla kulkeneet käsi kädessä: jos olen liikkunut, olen syönyt terveellisesti ja jos en ole liikkunut, olen myös syönyt ihan mitä sattuu. Senhän pitäisi mennä juuri päinvastoin...